Plébánia

Archív

Gyerekkuckó

Angelico

Látogatások száma az oldal indulása óta:

Hozzáadom ezt a lapot a kedvenceimhez!

Eseménynaptár

2018

Hirdetések

Kitekintés

Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ)
Józsefvárosi Csoport

A KÉSZ Józsefvárosi Csoport Bajzáth Ferenc atya kezdeményezésére és támogatásával 1998-ban alakult meg.

A Keresztény Értelmiségiek Szövetsége a tagok által létrehozott, önkormányzattal rendelkező országos ökumenikus társadalmi szervezet, tevékenységének célja az evangélium tanúságtevő megélése, a keresztény értékek képviselete és közvetítése, 1989-ben Csanád Béla alapította (www.keesz.hu).

A helyi csoportnak jelenleg 24 tagja van, összejöveteleinket minden hónap második keddjén este fél 7 órakor a Plébánia alagsorában tartjuk. Ezekre az alkalmakra elsősorban előadásokat szervezünk, a téma általában társadalmi, tudományos és kulturális kérdések keresztény szemléletű bemutatása, megvitatása. Havonta egyszer, többnyire szombati napon szervezünk még egy-egy múzeumlátogatást, néhány órás kirándulást, színházlátogatást, vagy hangversenyhallgatást, egyszer egy évben pedig autóbuszos zarándoklatot, kirándulást is. Régebben havonta egyszer kétgenerációs filmklubot is tartottunk, jelenleg a filmklubunk magánlakásban működik, ezért zártkörű.

Csoportunk első elnöke Dr. Galgóczy Gábor volt, aki 15 év után sajnos már nem vállalt újabb 5 évet, ezért 2013. december 10-én eddigi titkárunkat, Péchy Máriát választottuk meg elnökünkké.

A 2013-as év programjainak áttekintése

Minden rendezvényünk nyilvános,
szeretettel hívjuk és várjuk rájuk
az Egyházközség tagjait,
hozzátartozóikat és barátaikat is.

Örömmel várjuk és fogadjuk azokat,
akik be akarnak lépni a KÉSZ Józsefvárosi Csoportjába.

Elérhetőségek:

Dr. Galgóczy Gábor képei

Kirándulás Kalocsára 2017. május 6. Dr. Galgóczy Gábor képei

A Belvárosi Plébániatemplom megtekintése 2017. március 25. Fazekas Tibor képei

A KERESZTÉNY ÉRTELMISÉGIEK SZÖVETSÉGE, A MAGYAR POLGÁRI EGYÜTTMŰKÖDÉS EGYESÜLET ÉS A PROFESSZOROK BATTHYÁNY KÖRE 2015. évi tanulmánykötete

Karácsonyi összejövetelünk 2016 Bujk Béla képei

Kirándulás Egerbe
(2016. augusztus 27.)

A részletek

A kirándulásról készült képek (Dr. Galgóczy Gábor)

Kirándulás Győrbe
(2016. április 30.)

A részletek

A kirándulásról készült képek (Dr. Galgóczy Gábor)

Zarándoklat Székesfehérvárra
(2015. szeptember 13.)

A részletek

A zarándoklatról készült képek itt tekinthetők meg

Kirándulás Zalába
(2015. május 15-17.)

A részletek

A kirándulásról készült képek itt tekinthetők meg

Kirándulás Szeged–Szabadka–Makó útvonalon
(2014. május)

Dr. Galgóczy Gábor kirándulásról készült képei itt tekinthetők meg

Szeretettel gratulálunk
Baranyai László atyának!

Kiskunmajsa Városi Önkormányzat csoportunk egyik tagjának, Baranyai László atyának 2013. szept. 7-én a „Kiskunmajsa város dísz­pol­gára” címet adományozta.

A laudatio és az okirat

Barangolás Szatmárban
(2013. május 24-26.)

A KÉSZ csoport Pécs és Kaposvár után most Szatmár-Beregben töltött egy hosszú hétvégét. Ez az ország tömegközlekedési eszközökkel alig bejárható része, így személygépkocsikkal utaztunk. Nyíregyházán laktunk, innen indultunk minden nap e tüneményes, elvarázsolt vidék egy-egy részletének felfedezésére.

Megnéztük a nyíregyházi skanzent, a híres állatkertet, a római katolikus bazilikát, a görögkatolikus „gyakorlótér”-nek becézett kápolnát, sétáltunk a Sóstó partján és a helyi KÉSZ csoport tagjainak idegenvezetésével (köszönet nekik) a parkokkal, terekkel, gyönyörű épületekkel tele városban.

Láttunk kalapos-szoknyás csodás református fatemplomot Nagyszekeresen, Kisszekeresen, Tiszacsécsén (itt született Móricz Zsigmond), Tákoson, Nyírbátorban, vizimalmot Túristvándiban, „csónakos” temetőt Szatmárcsekén (Kölcsey Ferenc 1823. január 23-án itt írta meg a Himnuszt). Nagy élvezettel hallgattuk a 78 éves, igazi lokálpatrióta Erzsi nénit a tákosi templomban és ettük a nagyon finom helyi specialitást, a paradicsomos töltöttkáposztát a Bede panzióban.

Ellátogattunk Máriapócsra, a híres Mária-búcsújáró kegyhelyre. A nyírbátori nagyon szép minorita templomban voltunk vasárnap szentmisén, megnéztük a cölöpvárat, ami egyáltalán nem olyan szerkezetű, amilyennek annak idején az ember a történelemórán elképzelte.

Nagyon mozgalmas és szép három nap volt.

Dr. Galgóczy Gábor kirándulásról készült képei itt tekinthetők meg:

Kirándulás Somogy-országba
(2012. május 18-20.)

A tavalyi pécsi kirándulás sikere után nem volt kétséges, hogy idén is elmegyünk együtt egy hosszú hétvégére. Kaposvárt választottuk, mert többen közülünk még alig jártak ezen a vidéken. A kaposvári KÉSZ csoport sokat segített a szervezésben, ingyenes és nagyon kényelmes szállást szereztek a püspöki palota vendégszobáiban, személyes találkozásokkal biztosították a városban az ottlét baráti jellegét. Kaposvár nagyon szép, nem túl nagy (kb. 70 ezer lakos) város, a belváros épületei zömmel a XX. század elején épültek. Tele van az utcára mindenféle talapzat nélkül lerakott nagyon kedves, hangulatos szoborral, csupa park a város és mindenütt virág. Nagyon szép a kikövezett főtér, a Nagytemplom a keresztelőkúttal, és persze a püspöki palota. Emlékezetes az a másfél óra, amit Balás Béla püspök úrral beszélgetve töltöttünk, minden nehéz témát fel lehetett vetni, és a kérdéseinkre választ is kaptunk. Nagy élmény volt a Rippl-Rónai Múzeum, egyik este a Csiky Gergely Színház színpadát és színpadtechnikáját is megnézhettük.

Bejártuk a környéket is. A somogyi dombos, erdős táj nagyon gyönyörű. Megnéztük a szennai skanzent, voltunk a somogyvári bencés apátság romjainál, a niklai Berzsenyi Emlékmúzeumban, a buzsáki tájházban megcsodáltuk a hímzéseket, végül eljutottunk az andocsi római katolikus templomba is.

Bujk Béla és Dr. Galgóczy Gábor kirándulásról készült képei itt tekinthetők meg:

Kirándulás Pécsre
(2011. május 13-15.)
Európa kulturális fővárosa 2010.

A nagy tumultust kikerülendő az idén töltöttünk egy hosszú hétvégét Európa 2010. évi kulturális fővárosában. Budapestiként nagy élmény volt, hogy a városban járva nemcsak egy-egy felújított épületet láttunk, mint itthon, hanem a teljes városközpont gyönyörűen rendbe van téve, nagyon-nagyon szép. Meglátogattuk szinte az összes múzeumot, voltunk a Nádor Galériában, a Zsolnay Kulturális Negyedben (Gyugyi Gyűjtemény - több mint 600 szecessziós ill. historizáló stílusú Zsolnay tárgy egyedülálló magángyűjteménye), a Kodály Központban, a Zsolnay Múzeumban, a Csontváry és a megújult Vasarely Múzeumban, a Dóm Kőtárban, az ókeresztény sírkamrákban, voltunk szentmisén a pécsi székesegyházban, elzarándokultunk a Havi hegyre, megnéztük a dzsámit és néhány más templomot. A szállásunk a Ferences templomtól nem messze, egy zárt udvarban volt, ahol rajtunk kívül senki sem lakott, így aztán kellemesen elbeszélgethettünk és elborozgathattunk esténként az udvaron. De vacsoráztunk a Tettyén is, ahol az étel és a bor mellé fantasztikus panoráma is járt. Nagyon szép hétvége volt, a ma divatos kifejezéssel csapatépítésnek sem utolsó!
Dr. Galgóczy Gábor és Monostori Kálmánné Erzsike kirándulásról készült további képei itt tekinthetők meg:

171.000 forint Nagybecskerekre

VESZPRÉM – a királynék városa
Zarándoklat és kirándulás
2009. május 16.

Az 59 000 lakosú Veszprém első királyunk, Szent István felesége, Gizella révén vált a királynék városává, hagyománnyá lett, hogy koronázáskor mindig a veszprémi püspök helyezte a királyné fejére a koronát. Az idén ünnepeljük boldog Gizella halálának 950. évfordulóját, ezért zarándokolt a KÉSZ csoport idén Veszprémbe.

Kissé viszontagságos utazás után az első, ami feltűnt: a város tisztasága, az igényes szobrok és a rengeteg virág. A sétálóutcán végigmenve elértük a csodálatos barokk épü-letegyüttest, a várat. A Szent Mihály bazilika Magyarország első és legrégibb székesegyháza, csodálatos üveg-ablakokkal, kazettás fa-mennyezettel, tágas al-templommal. A várne-gyed legszebb, legnagyobb, késő barokk épülete, az Érseki Palota helyén már a középkorban is palota-együttes állt a királyné és a püspök rendelkezésére. Napjainkban a mindenkori veszprémi érsek lakóhelye, Magyarországon ma ez az egyetlen látogatóknak megnyitott püspöki palota. Ennek megtekintése volt a kirándulás fénypontja.

Megnéztük még az Érseki Palota szomszédságában található gótikus stílusú, a XIII. századból származó Gizella kápolnát, melyet a hagyomány szerint Boldog Gizella - Szent István, azaz első apostoli királyunk hitvese - alapított. A XX. század harmincas éveiben felújították, az oltárra akkor került a ma is olvasható felirat: "Őseink hite, a jövő reménye". A Szent György kápolna is érdekes volt, ez azonban inkább egy védőtetővel ellátott konzervált rom.

Érdemes volt elmenni.

Horváth Gergely kirándulásról készült képei a következő címen tekinthetők meg:
Veszprém

Piliscsaba Campus – Nagykovácsi kirándulás
2009. március 21.

A KÉSZ Józsefvárosi Csoport március 21-én kirándulást szervezett. A kirándulás a csodálatos tavaszi, napsütéses időben nagyon jól sikerült, nagy örömünkre Feri atya vasárnapi hirdetése és a kitett plakát hatására csoporton kívüliek is voltak velünk.
Először a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karának piliscsabai campusát néztük meg. Az épületegyüttes páratlan szépségű és domborzati adottságú helyen, természetvédelmi területen található. Makovecz Imre építész tanulmányterve alapján a volt Perczel Mór magyar, majd szovjet laktanya mindazon épületei felhasználásra kerültek, amelyek felújítása gazdaságosan megvalósítható volt. Az eredmény varázslatos, lenyűgöző, a minket vezető szegedi Király Bálint ötödéves hallgató szerint összehasonlíthatatlanul kellemesebb itt élni, mint a nyüzsgő nagyvárosban, és a nyugalom, a hely szépsége az elmélyült tanulást is könnyebbé, eredményesebbé teszi.

A campus megtekintése után egy kis, eredetileg 10 km-esre tervezett gyalogtúra várt ránk, a kék jelzésen átmentünk Nagykovácsiba. A túra kicsit hosszabbra sikerült, de nagyon kellemes volt. Végig természetvédelmi területen mentünk, az út mellett hóvirág-szőnyeg, tölgyerdő, körülöttünk tisztaság, tavaszi madárfütty, napsütés és jó levegő. Érdemes volt kimozdulni a városból.

A Galgóczy Gábor által készített képek
a következő helyen tekinthetők meg:
Piliscsaba Campus

Séta a Szemlő-hegyi barlangban

A KÉSZ Józsefvárosi Csoportja február 21-én a Szemlő-hegyi barlangba közös sétát szervezett, erre is, mint minden rendezvényünkre, a Plébánia honlapján, plakáton, e-mail-ekben, és Bajzáth atya segítségével a vasárnapi hirdetéseken keresztül is meghívtuk az Egyházközség minden tagját. Nagy örömünkre voltak is néhányan, akik velünk tartottak.

A séta nagy élmény volt. A fokozottan védett barlang Budapest egyik legértékesebb természeti kincse. Megcsodáltuk a falakat gazdagon borító, Európában ritkaságnak számító borsókő-kiválásokat, gipszkristályokat és élveztük a barlang tiszta, pormentes levegőjét. Valami keveset talán érzékeltet ebből a csodából e két kép.

Horváth Gergely többi képe a következő linken érhető el: